Wakacyjne śniadanie-roślinna owsianka


Lato skłania mnie do sięgania po zdrowsze śniadania.
To właśnie wtedy mam ochotę czerpać z bogactwa natury już od świtu.
Czereśnie, borówki, maliny, porzeczki, wczesne jabłka papierówki -wszystko smakuje wybornie!
A ja bardzo chętnie "upycham" te dobroci w naszych posiłkach.

Gdybym miała w kilku słowach określić idealne wakacyjne śniadanie, to z pewnością byłoby ono pożywne, lekkie i bazujące na sezonowych owocach.
Za to właśnie lubię owsianki! Dużym uznaniem zaczęła cieszyć się w naszym domu owsianka na bazie mleka roślinnego.Najbardziej cenimy sobie mleko sojowe oraz migdałowe,choć nie powiem czasem zdarza nam się sięgać również po kokosowe czy ryżowe.
Lubimy je za smak a także właściwości. Napoje roślinne na bazie orzechów i nasion to coś, bez czego nie wyobrażam sobie już swojej kuchni. Od pewnego czasu zaczęłam świadomie ograniczać produkty zwierzęce. Dlaczego? To proste! Dieta roślinna służy mi i mojemu organizmowi. Długo zmagałam się z alegrią, po ograniczeniu pewnych produktów zwierzęcych, ustała.
Tak też odkryłam napój roślinny AdeZ. Cenię go sobie, ponieważ w jego składzie próżno szukać dodanego cukru.Znajdziemy tam jedynie cukry naturalnie występujące w owocach i  miąższu oraz glikozydy stewiolowe. Te ostatnie  znajdują się w liściach stewii. Plusem jest również to, że każdy napój został wzbogacony o witaminę D, B12 oraz cenny wapń. A czy wy lubicie mleko roślinne? Używacie go na co dzień w swojej kuchni? Jeśli tak, to jakie lubicie najbardziej?
Roślinna owsianka
/ składniki na 1 porcję/

- 3 łyżki płatków owsianych górskich
-1 szklanka napoju roślinnego AdeZ (użyłam sojowego)
-1/2 dojrzałego banana
-szczypta soli
dodatkowo:
- szczypta cynamonu cejlońskiego
- sezonowe owoce (u mnie:czerwone porzeczki, maliny, borówki, czereśnie)
- 1/2 łyżeczki nasion chia
- 1 łyżeczka syropu z agawy/ syropu daktylowego/ syropu klonowego

Do rondelka wsypuję płatki owsiane, nasiona chia, dodaję mleko roślinne, odrobinę soli i gotuję  przez ok.5-6 minut.
Połówkę banana kroję w kostkę i dodaję do owsianki.
Cały czas mieszając gotuję jeszcze chwilkę, aby banan nieco zmiękł.
Trwa to zazwyczaj ok. 2 minut. Dzięki bananowi owsianka zgęstnieje. Gotową przekładam do miseczki, dekoruję  świeżymi owocami, odrobiną cynamonu i syropem z agawy.
Smacznego!



 



2 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Nawet nie wiedziałam, że AdeZ jest dostępny w Polsce. jakoś nigdy na niego nie trafiłam :) Śniadanie na łonie natury.. idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwsze przepiękne zdjęcia! Po drugie bardzo smakowity przepis na owsiankę :)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie